Čudna pravila polaganja

Čudna pravila polaganja

Nije u svim zemljama sveta ista praksa polaganja vozačkog ispita. Mada se u većini polaganje ispita za vožnju automobilom svodi na usmeni i praktični deo. 

U nastavku ovog teksta saznaćete šta sve moraju budući vozači u pojedinim zemljama u svetu uraditi da bi položili vozački ispit:

Kenija

Pripreme za vozački ispit u Keniji uključuju i "vožnju" autića-igračaka po posebno dizajniranom stolu, a praktični deo ispita navodno ponekad traje i manje od minute!

Severna Koreja

Ukoliko u Severnoj Koreji želite visoku kategoriju vozačke dozvole morate znati sastaviti - automobil!

Burkina Faso

U ovoj zemlji javna je tajna da ćete pasti praktični deo vozačkog ispita ako ispitivaču ne "poklonite" 25.000 CFA franaka.

Kina

Do 2013. godine kineske su vozače savetovali da 'kad je frontalni sudar neizbežan puste volan, dignu noge i bace u stranu na suvozačevosedište'.

Honduras

Jedno od pitanja na teoretskom delu ispita je "Šta učiniti ako nekoga pregazite?", a među odgovorima su bili: "pokriću ga lišćem", "popiću rum" i "ostaviću ga tamo".

Indija

Do 2013. godine ispitivači uopšte nisu morali sedeti u autu za vreme ispita. Kada se to zakonski promenilo stopa prolaznosti misteriozno je pala za 50 posto.

Egipat

Donedavno se ispit sastojao od vožnje 6 metara unapred i 6 metara unazad. Sada je malo "zahtevniji" pa budući vozači moraju odgovoriti na 10 pitanja i voziti po stazi u obliku slova S.

Južnoafrička Republika

Kandidati za vozačku u ovoj zemlji mogu pasti i pre no što sednu u auto i to ako ne provere curi li im nešto ispod auta, ali i ako povlačenje ručne kočnice ne izvedu tiho.

Meksiko

U Meksiku nema ispita za polaganje vozačkog ispita Ako želite voziti automobil u Meksiku, sve što morate učiniti je kupiti vaozačku dozvolu koja košta 626 pezosa (oko 28 funti)

Pakistan

Polaganje vozačkog u Pakistanu podjednako je nezahtevno. Od polaznika se zahteva da ima zadovoljavajući vid, nakon čega jednostavno treba da pređe kratko rastojanje na poligonu označeno čunjevima i da isto ponovi kretanjem u rikverc. Stopa prolaznosti je 80 posto.

Rusija

u Rusiji se polaznici uče slalom vožnji između čunjeva. Takođe, budući vozači moraju da prođu test u kome kreću iz mesta a zatim ubrzavaju vozilo, nakon čega koče kako bi se zaustavili pre obeležene pozicije. Pri tome ne smeju da ostave tragove guma od kočenja na asfaltu.

Japan

U Japanu budući vozači obuku vrše na poligonima koji simuliraju prave gradske ulice!

SAD

U SAD, kao u razvijenoj državi, dobijanje vozačke dozvole je takođe zahtevnije. Međutim, u Teksasu budući vozač na polaganju ne mora da se pojavi na ulici. Dovoljno je da svoje veštine dokaže na poligonu gde treba da se proveze između čunjeva, pokaže da vlada paralelnim parkiranjem i da ume da okrene vozilo kombinacijom kretanja unapred i u rikverc. Posle toga, može da se uključi u svakodnevni saobraćaj.

Finska

U Finskoj budući vozači najpre moraju da prođu najmanje 18 časova predavanja, a zatim i da polože test koji se sastoji iz teorijskog dela i gradske vožnje. Kandidat mora da pokaže i da vlada paralelnim parkiranjem. Nakon toga, dobija se vozačka dozvola koja važi dve godine. U tom periodu, tek stasali vozači moraju da prođu kroz još jednu fazu obuke - školu napredne vožnje, koja uključuje i vožnju u noćnim uslovima.